1 Ağustos 2009 Cumartesi

Sezen Aksu Bodrum'a gelsin ve hiç dönmesin!


Sezen’in son albümünü dinliyorum…

Müzik dinlemiyorum… sanki dağları aşıp, denize iniyorum…


Günlüğümde geziyorum…


Bir gün onu yazmaya cesaret edeceğim hiç aklıma gelmezdi…


Sezen ile ilk randevum, Suadiye’deki evimizin mutfağındaydı…
Annemi izliyorum.., Kuzguni siyah saçları…Upuzun yüzü..Kikirdekliğinin içine ölesiye gizlediği hüznü ile danseden yaşamla dopdolu ruhu,Biraz etine dolgun, İspanyol kadınlarını andıran haliyle soğan doğrarken…Fonda… “şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler” nağmeleriyle yankılanan öylesine bir “an” dı işte…
Annem bir yandan şarkıyı mırıldanıyor, bir yandan aslında içine akması gereken gözyaşları, akşam yemeğimiz olan köftemize, kimyon niyetine akıyordu,Ve iddiaya girerdim ki, boğazımızı o akşam, kimyondan daha çok yakacaktı….

Hep korkmuşumdur ona, o anı sormaktan…Hikaye soğanda mıydı,Sezen’de miydi, Yoksa Sezen’le birlikte; hayata hep dört boy büyük gelmiş evimize, davetsizce misafir olan başka duygularda mıydı? Hiç sormadım… ta ki… Bir gün başka bir şehirde, başka bir mutfakta…aynı parçayı dinlerken…ve soğan doğrarken.. Ve ağlarken….Buldum kendimi…Keramet soğanda mıydı?…
O an anladım….Sihir buradaydı…işte tam burada…Ne zaman önemliydi…Ne de yer…Üzerinden yıllar, yıllar ve yıllar geçmişti…

Şunu aklınızdan hiç çıkarmayın…
Sezen demek,… hissetmek demek…Sezen demek “Yakarım dünyayı uğruna, ama sana eğilmem” demek…Sezen Aksu demek,… kadın demektir…. Sezen demek,…yasak demek… Sezen demek,… tutku demek… Sezen demek,… AŞK demek…Başkaldırı…ayrılık…aykırılık…ama Sezen demek, en çok “farkındalık” demektir…

Hayatınıza, dönem dönem girmiş erkekler;
Ki bunlar dost, flört, sevgili, koca, hoca, yasak aşk, ağabey, hatta baba dahi olabilir, Sezen’i gerçek anlamda hiç sevmeyecekler, sevemeyecekler…Hep seviyormuş gibi yapacaklar…Konserine “lütfen” geldiklerinde, sahneye değil,“Bu kızı yeniden büyütmeliyim” ya da “ Masum değiliz hiçbirimiz” diyen yüzünüze, çaktırmadan bakacaklar…Çünkü en büyük korkuları “farkındalık” onların…
Hatta size “ Neyin farkındasın, söyle bakalım” diye lakap takacaklar…

Daha da olmadı…hep yaptıkları gibi….Kaçacaklar!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder